عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام نوروزی سبب افزایش تعداد شهر‌های نارنجی و قرمز کرونایی سطح کشور شد؛ این مسئله می‌تواند یک زنگ خطر جدی برای هموطنان باشد چراکه ادامه وضع موجود، سلامت تمامی مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد...
کد خبر: ۹۵۰۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵ 21 March 2021

آخرین وضعیت کرونا در ایران| استقبال از سال1400 به سبک کرونا؛ آمار شهرهای نارنجی و قرمز افزایش یافت/ ویروس مهلکی که عاشق تجمعات و دورهمی‌هاست + نقشه و نمودار

 

به گزارش تابناک سمنان در آستانه سال جدید و عزیمت مسافران نوروزی به شهرهای مختلف، وضعیت رنگ‌بندی کرونایی برخی شهرهای کشور تغییر کرده است؛ به گونه‌ای که کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اطلاعیه‌ای از مسافران شهرهای قرمز و نارنجی درخواست کرده که طی 72 ساعت این شهرها را ترک کنند در غیر این‌صورت با جریمه و برخوردهای انتظامی روبه‌رو می‌شوند.

با این وجود در حال حاضر بسیاری از جاده‌های کشور دارای ترافیک است و این مسئله نشان دهنده آن است که مردم به هشدارها برای عدم سفر در ایام کرونایی توجه نکرده‌اند و همین امر سبب وخامت اوضاع کرونایی در روزها و هفته‌های آینده خواهد شد.

عدم توجه به هشدارهای ستاد ملی مقابله با کرونا، سبب می‌شود که در هفته‌های آینده پیک جدید شیوع این بیماری منحوس شروع شود و نه‌تنها بسیاری از مشاغل به‌خاطر قرنطینه تعطیل شود، بلکه جان بسیاری از هموطنان به خطر بیفتد و مدافعان سلامت که یک سال و اندی است در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند به زحمت بیشتری بیفتند؛ به همین خاطر مردم مسئولیت پذیر باید با توجه به شرایط موجود از انجام سفر خودداری کنند و یا اگر به سفر رفته‌اند، شهرهای قرمز و یا نارنجی را هر چه زودتر ترک کنند.

علاوه بر موضوع سفرهای نوروزی، بحث دیدوبازدیدهای نوروزی خانواده‌ها و تجمعات در نقاط مختلف می‌تواند در زمره مسائل مخاطره‌آمیز در حوزه شیوع کرونا مدنظر قرار گیرد. چه آن‌که به‌نظر می‌رسد متأسفانه هنوز برخی هموطنان به‌ویژه در جنوب کشور به رویکرد تهدیدآمیز ویروس منحوس کرونا اشراف کامل ندارند و آن را جدی نگرفته‌اند؛ ویروسی که ممکن است حتی در کمترین زمان ممکن فرد را از حالت آلودگی به بستری و سپس مرگ بکشاند.

به چه شهرهایی نباید برویم؟

با توجه به آخرین به‌روزرسانی ستاد ملی مقابله با کرونا؛ شهر‌های گلپایگان در استان اصفهان، زرین دشت در استان فارس و خاتم در استان یزد به فهرست 9 شهر قرمز قبلی اضافه شده‌اند؛ بر این اساس سفر از/به شهرهای قرمز و نارنجی از 25 اسفند 99 تا 15 فروردین 1400 ممنوع است؛ شهرهای با وضعیت قرمز که تردد به آنها از 25 اسفند 99 تا 15 فروردین 1400 با ممنوعیت همراه است و ورود پلاک‌های غیربومی به این شهرها یک میلیون تومان جریمه در پی خواهد داشت، عبارتند از؛ گلپایگان، زرین دشت، خاتم، آبادان، اهواز، بندرماهشهر، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون و گچساران.

همچنین خوانسار و لنجان در استان اصفهان، بوشهر در استان بوشهر، دماوند و فیروزکوه در استان تهران، داراب و مرودشت در استان فارس، بانه و سقز در استان کردستان، بروجرد در استان لرستان و دلیجان در استان مرکزی ؛ شهرهایی هستند که وضعیت نارنجی کرونایی به خود گرفته‌اند. پیش از این سراب، عجب‌شیر، ارومیه، چایپاره، ماکو، نقده، دهلران، دیلم، کنگان، گناوه، سامان، امیدیه، اندیمشک، ایذه، باغ‌ملک، باوی، بهبهان، خرمشهر، شادگان، دشت آزادگان، مسجدسلیمان، ارسنجان، دیواندره، پلدختر، دورود، خمین، خمیر و نهاوند؛ دارای وضعیت نارنجی بوده‌اند که تردد به آنها از 25 اسفند 99 تا 15 فروردین 1400 با ممنوعیت همراه بوده و ورود پلاک‌های غیربومی به این شهرها 500 هزار تومان جریمه در پی خواهد داشت.

آمارها چه می‌گویند؟

براساس آمارهای رسمی تا امروز 1 فروردین‌ماه 1400 با تأیید ابتلای 7260 نفر از هموطنان به بیماری کرونا از ابتدای همه‌گیری تا همین تاریخ یک میلیون و 801هزار و 65نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد متأسفانه با فوت 73 نفر در روز گذشته 61 هزار و 797 نفر از هموطنان قطعاً به دلیل ابتلا به بیماری کرونا از دست رفته‌اند.

 

 

طبق دستور مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا سفر به شهرهای قرمز و نارنجی کاملاً ممنوع است اما سفر به شهرهای آبی و زرد با رعایت کامل شیوه نامه‌ها و نکات بهداشتی امکان‌پذیر خواهد بود.

 

 

 

بنابر اعلام کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا؛ منع تردد شبانه از ساعت 21 الی 3 بامداد تداوم دارد و باید از برگزاری دورهمی خانوادگی به‌شدت خودداری شود.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار